lørdag 18. januar 2014

Sammendrag av DD&C nr. 3/2014

Ukens Donaldblad var det tredje bladet i år, men det aller første bladet jeg fikk i posten ettersom jeg fikk de to første i romjula 2013. Ukens hovedhistorie er "Natt på museet". Historien er skrevet av Pat & Carol McGreal, og er tegnet av Ferioli. I denne historien besøker klassen til Ole, Dole & Doffen, Andeby museum for å se den berømte Mc-Duck-utstillingen. Mens de er der skryter Ole, Dole & Doffen av onkel Skrue, noe som går klassekameratene deres på nervene. Til slutt går de så lei gnålet deres at de stenger guttene inne i et bøttekott like før de skal dra tilbake til skolen. Mot slutten av ukens del kommer guttene seg ut, og får øye på en mumie. Neste uke blir det spennende å lese siste del!

I bladets første historie "Alt for miljøet" blir Donald kastet ut av toget på stasjonen i byen Dunstberg. Her blir Donald satt i fengsel, men straks satt fri ettersom de tror at han er en miljøverninspektør fra Andeby. Vi fikk også opptrykk av en iskald Vicar-historie fra 1977 der Donald, Skrue, og guttene er på jakt etter en avskyelig snømann på Sydpolen. Jeg tror også dette var første gang i mitt liv at jeg fikk øye på en historie der Minnis katt, Figaro er hovedpersonen.

I min mening er Van Horn-historien "Over streken" bladets mest meningsløse historie. Hele historien er praktisk talt at Donald går rundt i Andeby, og tegner med en kullstift, og andre folk blir rasende på ham. Vi fikk mot slutten av bladet en kort, og god historie med B-gjengen på "handletur". Alt i alt, et ganske bra blad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar